23-24 NİSAN -HATIRA, AYAŞ

Cuma akşamı toplantımızı yapıp, hafta sonu için 2 günlük planımızı belirlemiştik. Cumartesi günü sabah 7.30’da kulüp odamızda toplandık. Kamp ve uçuş malzemelerimizi yüklendik. Herkes bu 2 günlük uçuş için heyecanlıydı. Önce Gölbaşı’nda Hatıra Tepe’de başlangıç uçuşları yapacak, akşamında Ayaş’a geçip kamp ve Pazar günü de Ayaş’ta orta irtifa uçuşları yapacaktık. Planımız bu yöndeydi.

Cumartesi günü tepeye geldiğimizde hava uçuş için oldukça elverişliydi. Aramızda başlangıç uçuşlarını tamamlamış arkadaşlar için orta irtifa deneyiminden önce, hafif termiklerin koptuğu bir havada hatıradan uçmak hem bizler için eğitici olmuş hem de heyecanımızı yenmemizi sağlamıştı. Hatıra tepede öğleden önce ve sonra oldukça fazla sayıda uçuş ile ayrıldık. Akşam kamp kurmayacak olsak 4. Sorti uçuşları bile yapabilirdik. Fakat tepeden vakitli ayrılmamız gerekti. Buna rağmen oldukça verimli bir gündü. Beklentimizin üzerinde uçuş sayısı ile ayrılmanın mutluluğu ve kamp yapmanın heyecanı ile eşyalarımızı topladık, kampa gelemeyecek arkadaşlarımız ile yolda vedalaşıp Ayaş’a doğru yola koyulduk.

Kamp alanına geldiğimizde hava çoktan kararmıştı. Hepimiz yoğun ve bol koşturmaca ile geçen bir günün ardından yorgun ve acıkmış bir halde olsa da hızlıca işe koyulduk. Kimimiz mangal ile kimimiz çadır kurma işleri ile ilgilenirken, kimimiz de kamp ateşimiz için odun topladı. Sonunda mangal ve semaver çayımız hazırdı ve kamp ateşimiz yanıyordu. Herkes ateş başında afiyetle yemeğini yerken muhabbet ediyor, gün hakkında konuşuyordu. Hepimiz yorgun olsak da kimse ateşin başındaki o güzel sohbeti bırakıp çadırına gidip uyumuyordu. Bilemiyoruz belki de kamp ateşinin sıcaklığını bırakıp çadırda üşümek istememiş de olabilirler :D Esneme sesleri çoğaldığında kamp ateşimizi söndürüp çadırlarımızda güzel bir uykuya daldık.

Sabah pek erken uyanamasak da Ayaş’ı elimizden geldiğince iyi değerlendirmek istiyorduk. Hava uçuş için oldukça elverişli olduğundan Pazar günü Ayaş oldukça kalabalıktı. Kahvaltılarımızı yapıp toparlandık ve araçla tepeye geçtik. Kalkış yapacağımız alana geldiğimizde hızlıca brifingimizi yaptık. Aramızda ilk orta irtifa uçuşunu yapacak pek çok arkadaşımız vardı.

İlk sorti uçuşlarımızı gerçekleştirdik, bu arada da Ayaş’a ilk defa gelen arkadaşlar etrafı inceliyor ve Ayaş manzarasının tadını çıkartıyordu. Sıra 2. Sorti uçuşlara gelmişti ve öğle saatlerine yaklaşmıştık. Yavaş yavaş termikler kopmaya başlamıştı. 2.sorti uçan arkadaşlarımız termik ile uçma deneyimini daha iyi hissettiler. 2.sortimiz bittiğinde artık öğle saatleriydi ve hava oldukça sıcaktı. Uçuşa elverişli bir gün olduğu için yamaç kalabalıktı. Havada pek çok kanat vardı . Eğitmenlerimizden ve KP pilotlarımızdan da uçuş yapanlar oldu. Eğitmenlerimizi gözlemleyerek uçan pilotları seyretmek de oldukça keyifliydi. Wingover ve Yelken Uçuşunu bir de Ayaş’da görün :D

Öğleden sonra hava öğleden önceki kadar verimli değildi. Rüzgar sertlemişti.3. sorti uçuşlarımız için uzunca bekledik ve hava elverdiği takdirde kalkışlarımızı gerçekleştirdik. Fakat artık bu güzel 2 günün sonuna geldiğimizi fark ediyorduk. 3. Sorti uçuşlarımızı da yapıp günü uçuş adına orada sonlandırdık. Malzemelerimizi topladık ve kulüp odamıza doğru yola koyulduk. Odaya geldiğimizde Brifingimizi yaptık. İlk orta irtifa uçuşu yapan ve ilk kez speed basarak yeni şeyler deneyimleyip öğrenen arkadaşlarımız hislerini ve düşüncelerini bizlerle paylaştı. Hepimiz odadan ayrılırken kelimenin tam anlamıyla bitkindik fakat bu 2 gün yamaç paraşütü ile bu kadar iç içe olmak hepimize pek çok anlamda iyi gelmişti. Daha nice güzel Ayaş günlerinee…