2023 Denizli Etkinliği

13 Ocak Cuma - 14 Ocak Cumartesi 2023

Haftalardır heyecanla beklediğimiz o büyük gün gelmişti. Finaller kimileri için bitmiş, kimileri için büte hazırlık aşaması olmuş, kimi denizli sonrası komitesini düşünürken dertleri tasaları ve soğuk Ankara ayazını arkada bırakıp Denizli etkinliği için yola koyulacaktık. 

Denizli öncesi briefingi için kulüp odasında toplanılmış, herkes heyecanlı, neler yapacağız, bizi neler bekliyor diye etrafa meraklı bakışlar atıyordu.  Denizli etkinliğinin farklı olacağı şimdiden belliydi. Otobüs vakti gelmişti. Kanatlarımızı ve valizlerimizi yükledik. Herkes kendisine en rahat koltuğu seçmeye çalışıyordu.

Yuhum gelir

Koltuklarda dönen gıybet muhabbet sesleri tüm otobüse yayılıyordu. Uzun yol yolculuğunun en vazgeçilmezi nedir diye düşündüğümüzde rujdan tuvale dönmüş yüzler gazi havacılığın kaçınılmaz cevabı oluveriyordu bizim gözümüzde.



Molalarla süren yolculuğun sonunda Pamukkale’ye varmıştık. Gün daha aydınlanmamış olsa da sıcak hava balonları manzarayı süsler şekilde havadaydı. Onlar gibi biz de havada olmak istiyorduk. Bunun için buradaydık. Meraklı bakışlar eşliğinde başlangıç tepesine gelmiştik. Sürekli duyulan “Hazırsan koş bakalım!” komutları tüm vadide yankılanıyordu. Kuşların ötüşü ile beraber hem de. 

Dinamit tepesi de boş durur mu, en verimli denizli etkinliklerinden biri yaşanıyordu. 3 sorti atılmıştı dinamit tepesinden. Tarla sahiplerini de unutmamak lazımdı. Kendi tarlalarına inilmesini istemeyenler… Bilmedikleri bir şey vardı: Kanadın indiği bölgede bereket fışkırır. 

Özellikle antik kentin üstünden geçerken muazzam bir manzara vardı. Her sortide yeni bir şey deniyorduk.

Gün sonunda otobüse kanatları yükleyip otele doğru yola çıkmıştık.

İnsanın inesi gelmiyor ama eğitmen çağırıyor, açken sen sen değilsin.

Korkuluk mu kargadan çıkar yoksa karga mı korkuluktan?
Antik kentin üstünden 2 tane zeus geçti az önce.

15 Ocak Pazar 2023

Güne sis ile başlamıştık. Harita yavaş yavaş yüklendiği için bi tık geç çıkmıştık otelden. Aslında olabildiğince erken çıkmayı dilesek bile dünün yorgunluğunu atmamızda yardımcı olmuştu bu sis. Başlangıç tepesine gelindiğinde hava temizdi. Dinamit için aynısı geçerli olmayacaktı. Hızlıca malzemeler indirildi, brandalar serildi ve brifing yapıldı. Kaybedecek zamanımız yoktu, hızlıca uçuşlara başlandı. Başlangıç tepesinde artan uçuş sayılarımız ile gelen yeni görevlerimizi tamamlıyorduk. Birçok arkadaşımız kendi uçuş planlamasını yaparak belirlenen alana iniş yapmaya çalışıyordu.

Dinamit tepesinde hem eski hem YK arkadaşlarımızın günü verimli geçmeye devam ediyordu. Kafede gerek GoPro kayıtlarımızı izleyerek eğleniyorduk, kritiğini yapıyorduk, gerek salıncakta sallanıyorduk dinamit tepesinin manzarası eşliğinde. Çaylar eksik olur muydu? Çaysız tepe olmazdı. Dışarı baktığımızda sisin dağılmadığını sanıyorduk ki dışarı çıktığımız anda iniş alanının görünür olduğunu fark ettik. Biz kafeden çıkana kadar sis zaten dağılmış, biz hazırlıklara başlamıştık.

Akşam parkta oyun oynamak için toplanmışken parktan kovuluverilmiştik. Yerimizde durmayıp kendimizi hemdem isimli mekana atmıştık, şöminenin etrafında ohhh şöyle bi ısınalım diyerek kulaktan kulağa oynamıştık kiii - kim bilebilirdi onlara son çay paralarını kazandırdığımızı? Öbür gün mekanı kül olmuş halde bulmuştuk. Mekan sahipleri çok rahat olsa gerek, dışarıya odun yakıp etrafında otururken çay içiyorlardı. Dedikodunun ne kadar hızlı yayıldığını da kulaktan kulağa oynarken öğrenmiştik.


Her dem rengimiz kül


Görev başarılı


16 Ocak Pazartesi 2023

Şanslı kişiler yeniden açıklanıyor muydu yoksa bu bir şaka mıydı? Şanslı kişiler listesinde neden sadece Berkenin adı var diye düşünürken bir şakaya maruz kaldığımızı öğrenip tepeye çıkacak arkadaşlarla beraber hazırlanmıştık. Geleneksel bir şekilde servisin sol tarafına oturmuş, çok yüksek çığlıkları eşliğinde dinamite tırmanıyorduk. Başlangıç tepesinde arkadaşlarımızı bırakıp dinamite yola koyulmuştuk. Briefing yaparız diyorduk ama bugün harita yüklenmemeye cidden kararlıydı. Sis uzun saatler boyunca gitmedi, gidiyor gibi olduğunda hoooop birader diyip geri geliyordu, resmen masa tenisi topuna dönmüştü. Fırsattan istifade yemeğimizi sipariş ettik, sis içinde dolaştık, uyuduk, dinlendik, sortilerimizi atıp akşam otele sağ salim geri döndük. Tek bir sortide telsiz kopmuş olsa da bugüne kadar verilen bütün eğitimin ve briefing'in meyvesi olarak doğukan arkadaşımız güvenli bir şekilde inişini gerçekleştirmişti.

Gün sonunda neler mi yapıldı? Odalar basıldı, uyuyanlar uyandırıldı, havuz soğuk suyla dolduruldu, gönüllere korku ve tırsma saçıldı ama kimse havuza atılmadı.
Başlangıç tepesinde yeni sistemler deneniyor



eliminen dayı eliminen

Baskınn


İnsan etrafındakilerin ortalamasıdır

Üşüdüm de üşüdüm, yok mudur beni sarıp sarmayalacak bir yarim?

Sis üstüme üstüme çöküyor

Bu işi sevdim çok havalıyım

17 Ocak Salı 2023

Son gün...Gönüller kırık...hüzünlü. Tüm kulüp hep beraber kendimizi dinamit'te bulduk. Sis'in namesi okunmuyor, aksine dinamitte bulunduğumuz 4 günün totalindeki en cıncık olan günle karşı karşıyaydık. Her şey o kadar berrak, o kadar güzel gözüküyordu ki parsellenmiş tarlaları gözümüzle sayabiliyorduk. Hepsi karşımızdaydı işte, aşık edercesine. Tablodan farkı yoktu. Hazır herkes tepedeyken tekrar bir briefing verilmişti. Ardından koyulduk pamukkalenin yollarına, gezebildiğimiz kadar gezdik. Antik çağdaki insanların hayatları geçti gözümüzün önünden. Yemekten sonra hep beraber bir mekânda sohbet ettik. Hemdem'in kalıntıları gözümüze çarpıyordu sokakta yürürken. Ve geleneksel heykelimizle fotoğraf çekilip resmen Denizli etkinliğini bitirdik. Bu dönemin ilk şehir dışı etkinliğini kazasız belasız ve uçuş olarak da çok verimli bir şekilde bitirdik.

Geleneksel oyunlarımızı oynadık, denizliye has portakalımızı tattık. Artık Ankaraya dönmeye hazırdık. Bir denizli etkinliği daha tamamlanmıştı, dönüşte çok güzel uyunulanacaktı.


Fatih the Kilit Taşı







Edebiyatçısı eksik YK 

kendi kurşunuyla vurulan kovboylar





Gazi Havacılık 2023 Denizli Ekibi

Bulutları da tuttuk



traktör süren çiftlikle uğraşan pilot topluluğu




Tamam olum boyamıcaz sakin ol nefessiz kaldın


7 Ocak cumartesi RACON

 Artık alışmıştık sise. Ama bu sefer herhalde sis dağılmayacak diyorduk içimizden. Ama olsundu ümit hep vardı. Bu sefer beklerken yeni bir şey denedik. Teorik olarak gördüğümüz 5 nokta taklasını şimdi pratik etme zamanıydı. Herkes bol bol denedi. Kafasını vuranlar, gaza gelip parende atanlar olmadı değil. İnşallah uygulamamızı gerektirecek bir durum olmaz diyerek sisin dağılmasını beklemeye devam ettik. Sis yavaş yavaş dağıldı ve uçuşlara başladık. Önce Racon'un kuzeybatısından uçuşlarımızı gerçekleştirdik. Öğleden sonra rüzgarın yön değiştirmesiyle güney kısmına taşındık. Herkes en az 2 kere uçmuştu bile. Denizliden önceki son etkinliğimiz olduğu için yavaş yavaş heyecanlanıyorduk. Haftaya bugünlerde deniz semalarında olacak olmanın verdiği tatlı bir heyecanla etkinliğimizi bitirdik.



Final haftasında yamaç...

Termik mi dönüyor o kuş??


5 nokta taklası brifingi




1 Ocak Pazar RECAİ

 2023'e de tabii ki yamaçta başladık. Sabah Gölbaşı'nda alışverişe durduğumuzda daha marketler bile açılmamıştı. Eh yeni yılda herkes bizim kadar hevesli uyanmamış demek ki. Recai'ye geldiğimizde her zamanki gibi sisle karşılaştık. Ama şanslıydık çok beklemedik. Hemen tepenin yolunu tuttuk. Öğlene kadar güzel uçuşlar gerçekleşti. Öğleden sonra hava sertlemeye başladı ve kulüp pilotları çalışmaya başladı. Bol bol tepede tutma, soaring, yamaca iniş gördük. Yaşlı olup sürekli dinlenenler de vardı (usame), kanı kaynayıp 2 saat aralıksız çalışan da (barışcan)... Soaringe bir oturup pir oturanlar da (fatih). Herkesin çalışabildiği verimli bir gün olmuştu. 

Can mıyız, bir miyiz, tek miyiz?

İlk kim çıkacak 

Yamaca nişanlınla gelmek mi?? Neyse ya hayal kurmayalım



Çektiysen çekiyorum ;)

Bu yaştan sonra tulum giymeyi de mi öğretelim kardeşim

The End


24 Aralık Cumartesi RACON

 Sabah odadan Recai diye yola çıkmıştık ancak tahminler yanılmıştı. Yolda durup fabrikanın dumanlarını gözlemledik ve Racon'a gitmeye karar verdik. Bu sene ilk kez Racon'un güneyinden uçuşlarımızı gerçekleştirecektik. Birçoğumuz ilk kez Racon'a tırmanıyorduk ve tepenin adını daha iyi anlamaya başlamıştık bile. Bu tepelere isim verenleri saygıyla selamlıyoruz. Gün boyu uçuşlar devam etti ve herkesin uçtuğu verimli bir gün olmuştu. 

Zıplamak yok tamam mı??

Etkinlikçilik konusunda doktorasını tamamlamış olan İlkay Demirci yeni çıraklar yetiştiriyor.



Gazi Havacılığ'ın Triosu

Ulubatlı Furkan



17 Aralık Cumartesi Hatıra

 

Hatıra’ya iner inmez dilime şu dizler takılmıştı:

“Sarmış ufuklarını senin gene inatçı bir duman

Beyaz bir karanlık ki, gittikçe artan”

Bembeyaz sisle kaplıydı tepenin etrafı. Bir hüzün perdesi adeta… Âh kayboluverse, şu gamlı gönüllerimiz bir tutam huzur buluverse. Çok şey mi istiyoruz Tanrım! Hikmetinden sual olunmaz.

 

Baktık kaybolacağı yok, zor zamanlar için ayırdığımız oyunu da göstermenin zamanı gelmişti (dikkat vertigo tehlikesi). Gayet basit bir oyundu. Kulak memesi çapraz şekilde tutarak dönülür ve 10 metre ilerideki hedefi ilk alan kazanır. (Hedefi ıskalayıp yüz üstü çamura düşenler için sorumluluk kabul etmiyoruz).

Nerdeyse iki tur oynamamıza rağmen sis bir türlü dağılmak bilmiyordu. İşin romantizm boyutu kaçmaya başlamıştı artık. Neyse dedik ve tüm oyunlarımızı tüketmeye yemin ettik. Bu zamana kadarki en kalabalık vampir köylümüzü oynadık (Tam 7 tane vampir vardı). Bir bir vampir avına başlamıştık ki karambole bir şekilde soytarıya astırarak oyuna erken veda etmiştik. Biz en iyisi sinyal’den devam edelim dedik ve bu sefer kesinlikle hilesiz(!) bir biçimde hakkımızla oynamaya başladık.

Ee bu oyun da bitmişti sırada ne var?? (Yoksa yasaklı oyun mu?) Homurdanmalar yavaş yavaş başlayacak gibiyken aniden sis dağıldı ve haşmetlimiz yüzünü göstermeye başladı. Derin bir oh çektik ve malzemeleri sırtlanıp vakit kaybetmeden tepeye çıktık.

Her ne kadar oldukça vakit kaybetmiş olsak da herkesin uçuş yaptığı bir gün olmuştu. Olumsuz hava koşulları sayesinde parawaiting skillerimizi geliştirdiğimiz bir günün ardından geriye kalan sis yüzünden nemlenmiş kanatlar (şu an odada açık bir vaziyette katlanmayı bekliyor), çamurlu ayakkabılar ve dahi pantolonlar, yorgun ve uykulu gözler (hep seni bekler), ve ilk uçuşunu yapmış şaşkın suratlar…

 


Killa Hakan pozumuz 
"arabanı tararım/akıllara zararım"

Kardeşim ne hilesi, elektriğimiz iyi diyorum.

Veysel Başkan'la hatıra

Emre'ye uyguladığımız mobbing meyvelerini verdi. Şovunu yaptı. Haftaya şanslı kişi kim??


Karizma halis mi? (Evet)

Ölme KARABAŞŞŞ

 


Bizim cesaretimizin zekatı hepinizi cesur yapar