3 Şubat Ayaş

  Ara tatilin bitmesine doğru bu sefer etkinliğimiz için Ayaş'a doğru yol alıyoruz. Aramızda Ayaş'a ilk defa gelen arkadaşlarımız olduğu için öncelikle iniş alanına gidiyoruz ve eğitmenimiz Umut bize orada briefing yaptı. Sonra Bilkentliler ve Gazililer olarak tepeye çıktık. Tepeye çıktığımızda rüzgar güneybatılı geliyordu. Bir süre tepede rüzgar yönünün dönmesini ve güneşin açmasını umut ederek bekledik. Bir anda eğitmenimizden gelen komutla başlangıç pilotlarımız sırayla kuşandı. Tepede sırayla kalkış oldu. Öncelikle kulüp pilotumuz Bora kalkış yapıp havayı bize gösterdi. Daha sonra iki başlangıç pilotumuz kalkış yapıp 360lar atarak inişlerini yaptılar. Havanın türbülanslı olduğunu gözlemledik bu durumda iyi bir aktif pilotaj gerekiyordu. Rüzgar yönü artık tamamen değişti ve arkadan esmeye başladı. Bu sırada eğitmenimiz Serdar da bize katıldı. Tepede rüzgarın dönmesini bekledik ama birkaç saat sonunda tamamen arkadan esiyordu ve tepe önü artık rotor olduğu söylendi. Bizde hep birlikte toplanıp pideciye gittik. Günün karı lezzetli pideler oldu.





27-31 Ocak Alanya

   Gazi havacılık olarak bu sefer yolculuğumuz Alanya'ya. Cpler, cp adayları ve aktif arkadaşlarımızla farklı bir yerde uçacak olmanın heyecanıyla 26 ocak gecesi eğitmenlerimizle yola çıkıyoruz. Her yıl düzenlenen bu etkinliğimizin amacı 700 ve 400 takeofflarında öğrencilerin tecrübelerini artırmak ve termik uçuşları yapmak. Sabah otele yerleşip kahvaltımızı yaptıktan sonra kleopatra plajına iniş yapacağımız alana gidip briefing yaptık. Deniz, kum, sabahın ilk ışıkları ve heyecanımız...
    İlk gün, müzikler eşliğinde orman içinden geçerek tepeye doğru çıktık. Tepeye geldiğimizde pist gerçekten kısaydı ve tepe arkasındaki yüksek gerilim hattından gelen sesler bizi birazcık korkutmadı değil. Cpler, aktif ve cp adayları havanın uygun olduğu saykılda sırayla kalkış yaptılar. Hepimiz yeni bir coğrafyada ve farklı bir havada uçmanın verdiği keyifle manzaranın büyüsüyle uçuşlarımızı yaptık. Aramızda yeni görevler deneyenler oldu. Aktif ve cp adayları ilk defa yarım bar ve full bar speed basma, kulak kapatma, kulak kapalı speed basma, kulak kapalı 360 atmayı denediler. Cpler havada termik bulup uçuşlarını yaptılar. 2. sorti için tepeye tekrar çıktık. Önden eğitmenimiz ve bir kulüp pilotu kalktı. Bir süre zayıf rüzgardan dolayı bekledik. Eğitmenimizin kararıyla o günkü etkinliğimizi sonlandırdık İlk gün herkes denize kadar düz uçuşlarını yapıp deniz üstünde verilen görevleri denediler. Akşam yemeğimizi yedikten sonra sahilde ilk günü değerlendirip toplantı yaptık.
    İkinci gün, sabah araca eşyaları yükledikten sonra tepeye doğru yol aldık. Herkes tepeye varır varmaz hazırlandı. Tepede bulutların geldiği yöne, rüzgarın şiddetine ve yönüne baktık.  Hava erkenden çalışmaya başlamıştı hepimiz için verimli bir gün olacağını işaret ediyordu. Önden eğitmen ve kulüp pilotları kalkıp çalışan havada termikleri bulup döndüler. Sırayla cp adayları ve aktif pilotlarımız kalkışlarını yaptılar. Bugün için aramızda ilk termiğini, ilk soaringini deneyenler oldu. Tekrar deniz üzerine gittiğimizde speed basma, 360lar, keskin 360lar, kulak kapatma ve kanadı arka kolonla kontrol edip uçuşlarımızı yaptık. Tabiki aramızda havada saatlerce kalan pilotlarımızda oldu. 2. sorti havada daha fazla kalma isteğiyle tekrar tepeye çıkıyoruz. Herkes sırayla kalkıp kaldırıcı bantta buldukları termiği döndü, kimimiz dönmeye çalıştı, kimimiz bulutlara yakından selam verdi, kimimizde bulut çekiminin tecrübesini yaşadı :). Patladığını anlayan deniz üzerine gelip irtifa kaybederek inişini yaptı. Yerdekilerle birlikte bu sefer bir kısmımız 400 pistine çıktık. En az 700 pisti kadar burayıda merak ediyorduk. Gittiğimizde mangal yapan insanlar vardı ve sucuk ekmek ikramları oldu. Bizlerde tadımlık alıp hazırlandık. Tabi bu sırada havada mangal termiği dönen kulüp pilotlarımız da vardı :).
400 pistinin dezavantajı her iki yanının vadi olması ve rüzgar yönünün her an değişecek olmasıydı. Ve birde 700 takeoffuna göre daha kısa ve dikti. İyi bir koşu ile slaytı çabuk düzelterek hepimiz sorunsuz bir şekilde kalkış yaptık. Bizim için farklı bir orta irtifa tepesiydi izlememiz gereken rota belliydi. Gün sonuna yaklaştığımız için hepimiz düz uçuşla deniz üzerine gidip sahile inişlerimizi yaptık. Bugün gerçekten hepimiz için verimli bir gündü.
    Üçüncü gün, sabah uyandığımızda sanki her gün orda yaşayacakmışız gibi ve her gün uçma fikriyle uyanıp tepeye çıkmak tüm yorgunluğumuzu unutturup keyif veriyordu. Ha birde kale vardı her gün bize bahsedilen ama ne yazık ki rüzgar bir türlü buna izin vermiyordu. Acaba bugün de kale çıkar mı diye içimizden geçirdik. Tepeye çıktığımızda biraz havanın çalışmasını güneşin iyice etrafı ısıtmasını bekledik. Bir de karşımızda ufuk çizgisiyle birleşik gibi duran inversiyon tabakasını farkettik. Eğitmenler, cpler, aktif ve cp adayları sırayla kalkışlarını yaptılar. Bulut tabanı git gide alçalıyordu. Telsizden eğitmenlerimizin anonsuyla verilen yüksekliğin üzerine çıkmamaya dikkat ettik. Kalkış pistinin sol yanındaki kayalıklar bizi yanıltmadı ve hepimizi kaldırıcısına aldı. Bir süre orada soaring yapıp irtifa alanlar oldu, havada farklı noktaları deneyen pilotlarımızdan termiklerin yerlerini gösterenler oldu, bulut çekimine girip kulak kapatanları gördük, bazı noktalarda türbülanslı olup direk deniz üstüne gidip gün içinde verilen görevlerimizi yaptık. Cplerin spiral atışlarını ve palyalarını izleme fırsatımız oldu. Günü bu şekilde tamamladık. Akşam mangal alışverişimizi yapıp Tulgay abinin küçük bahçesinde mangalımızı yapıp günün yorgunluğunu attık Daha sonra sahilde toplanıp denize karşı briefingimizi yaptık. Gün içinde ilk defa asimetrik yiyenler, bulut çekimine girenler bizlerle deneyimlerini paylaştılar.
     Dördüncü gün, sabah tüm kulüp olarak Onurların odada kahvaltı yapmak için toplandık. Aramıza bugün eğitmenimiz Atakan da katıldı. Kahvaltının ardından araçlara eşyaları yükleyip tepeye doğru yol aldık. Alanya'da ki 4. günümüze rağmen hala orman içinden geçerken soğuğa alışamadık. Tepede bir süre saykılın gelmesini bekledik. İlk olarak eğitmenlerimiz Atakan,Yasin, Mustafa ve tüm kulüp pilotları kalkışlarını yaptılar. Onların hep birlikte uçmalarını izleme şansımız oldu. Gaggle nasıl oluşturulur ve dönülür sorularının cevabını almış olduk. Daha sonra bizlerde sırayla kalkıp çalışan yerleri aradık tabiki yine patlayanlar ve tututanlar olarak ayrıldık :). 2. sorti için tepeye çıktığımızda rüzgar tepeye yanlı esiyor ve sertlemiş durumdaydı. Bir kısmımız kalkışlarını yaptı ve havada uçuşlarını yaptılar. Geride patlamış olmanın sinyallerini alıp kuşamdan çıkıp beklemeye başladık. Saat 16.00'a doğru yaklaştıkça dönmeyen rüzgar yönü umutlarımızı kırmıştı. Gözlemimize göre gün içinde bulutlar tepe önünden gelip tepe arkasına doğru drift oluyordu. Bulutların irtifası git gide olduğumuz tepeye yakınlaşıyordu. Bulut tabanı baya alçalmıştı ve eğitmenimizin bizim güvenlik payımız için verdiği kararla etkinliği sonlandırdık. Araçla inerkende bulutun tepe arkasında da her yeri kapladığını gördük. Akşam yemeğimizi yedikten sonra sahilde uzunca briefingimizi yaptık. Briefingten sonra Tamer'in kucaklanıp denize atılışını ve aynı şekilde Bora'nın da atılmaya çalışılmasını izledik :).
    Beşinci gün, etkinliğimizin son günü tepeye vardığımzda herkes hazırlanıp kalkışlarını yaptı. Sanırım en verimli ve birlikte uçabildiğimiz gün bugündü. Gazi havacılık olarak gökyüzünde hep birlikteydik ve termik arayıp hemen tırmananlar, bulup termiği kazıyanlar ve birbirimizin termiğini dönerek ilk sortiyi tamamladık. 2. sorti için tepeye çıktığımızda Bora hala havadaydı vee beklenen an geldi. Mustafa gale var mı gale?? :D
Rüzgar Antalya yönünden geliyordu ve hava çalışıyordu hepimiz tepede kaleye gitmek için briefingimizi aldık. Sırayla kalkış yapan eğitmenlerimiz ve kulüp pilotları irtifa alıp kaleye doğru yöneldiler. Aktif ve cp adayımızın biri de kalkış yaptıktan sonra tepede rüzgar sertleşti ve iki cp adayı patlamış olmanın verdiği hüzünle kaleye gidenlerin soaringlerini uzaktan izlediler. Gün sonuna yaklaşıyordu rüzgar tepeye yanlı gelmeye başlamıştı bile,
bir umut koca yürekli eğitmenimiz Ümitle bekledik. Uygun olduğu anda sırayla kalkışlarımızı yaptık ve bizim içinde Alanya'da ki son manzara uçuşumuz olmuştu. Kale kimine vardı, kimine yoktu, kimimize de kalenin mağaraları vardı...
     Sahilde beş günün değerlendirmesini yapıp Alanya etkinliğimizi sonlandırdık. Dolu dolu ve verimli geçen bu beş gün için her türlü emeği bizler için ortaya koyan eğitmenlerimize ve birbirimizden yardımı eksik etmediğimiz Gazi havacılık ailesine teşekkürler :)
    Dip Not: Alanya etkinliği boyunca her etkinlikte yanımızda olup gerek tepede gerek yerde bizden her gün yardımlarını esirgemeyen Cenay Meder'e sevgi dolu teşekkürler.

 





















                                      
Güzel patladık :)




Kalenin fatihleri ve gidipte mağara fetheden Onur :D