24 Şubat Alanya

Gün ola hayrola dedik ve güne başladık. Kahvaltımızın ardından araca yükledik kanatlarımızı ve tepeye doğru yola çıktık. Tepeye çıkışlarda yoğun ilgiden pek memnunduk. Teyzelerle, çocuklarla amcalarla herkesle selamlaştık, şarkılar söyledik. Yine rahat gidemedik. Hoplaya zıplaya geçen yolculuğun ardından tepede her şey istediğimiz gibiydi. Zaman kaybetmeden hazırlandık. Acemiliği dün çıkarmıştık. Bugün bir şeyler yapacaktık.

Kalkışlarımızı gerçekleştirdik. Olası termik bölgelerinde termiklere denk gelip dönmeye çalıştık. İlk termik dönüşler biraz farklıydı, heyecan doruktaydı artık. İçine çeken termiği hissetmek, onu dönmeye çalışmak bacağımızdaki vario sesinin hızlanması duymak hepsi çok iyiydi. Bulduğumuz termiği kaçırmama, düşünce de arama çabalarımız vardı. Bulamayınca da artık açılıp farklı şeyler deneyimlemeye odaklıydık. Önce kulak kapatmak için tuttuk ipleri olması gerektiği gibi çektik. Korkulacak bir şey yokmuş ya rahatmış, kolaymış dedikten sonra açtık. Açılışını izlemek de ayrı olaydı. Devamında speed basacaktık. Tabi cırtcırtından ayırabilseydik. Çoğumuz elimizle cırtcırttan çıkarıp öyle speed bastık. Speedden sonra ‘bastım ben’ demek için bir de dönüş yaptık. Teorikte biraz önümüze gelecek olduğunu biliyorduk. Yine tedirginlik vardı ancak bu da gayet iyiydi. Kanadın hızlanışını, çöküşünü fark ediyorduk. Sıra geldi keskin 360’a şimdiye kadar irtifa kaybetmek için yaptığımız flat dönüşlerdi. Bu sefer freni çektik çektik, dönüyoduk ama hala yetmiyordu biraz daha çektik spiral sınırında bekledik. Rüzgarın artan sesini duyduk. Bu sınırda bekleyiş biraz daha irtifam olsaydı dedirtti insana. Bu deneyimi de edindikten sonra iniş planımızı yapıp indik. Herkes uçuşunu kanat katlarken anlatıyordu. Ben böyle yaptım, bunu hissettim, ben o termiği bulamadım ya gibi konuşmalarımızlakanatlarımızı katladık.

Sıcaklığın artmasıyla beraber artan termik umutlarıyla yine tepemize gittik. Yine hızlı olup olabildiğince çok uçmak odaklı kalkışlarımızı yaptık. Termikler artmıştı. Tepe önünde, kayalıklarda, çanağın ucunda, buralar çalışır denilen her yer çalışıyordu. İzlenimle, hissiyatla yine dönmeye çalıştık termikleri. Uzun süre havada kalmayı bir de bu havada yükselmeyi sevmiştik. Kanada hakim oluyorduk ve bir şeyler başardıkça güvenimiz de artıyordu hem kendimize hem kanada. Sonuçta uçuşlarımızı yaptık ve indik. Uzun süre uçan oldu, termik kaçırıp bulamayan oldu, termik bulup bulup inemeyen oldu, termik bulup termik burada diyen oldu. Bu çok zevkli uçuşlarımızda burada bitti. İniş alanında yine değerlendirmemizi yapıp aç karnımızı uçuş için hiçe sayıp yine uçuşa çıktık.

Günün son uçuşu için yine tepedeydik. Termikler bitmişti. Stabil koşullarda düz uçtuk. İniş alanına irtifamızı çok harcamadan geldik. İlk uçuşumuz gibi kulak kapadık speed bastık ama bu sefer ikisi beraber oldu. İlk fırsatta yapamayanlar bunu kaçırmadı ve hepimiz bu işin üstesinden geldik.  Keskin 360 dönüşlerimizi yaptık. Bazılarımız sınırları zorlamayı sevdi. İnişte yine hepimiz aynıydık önce kendi aramızda uçuşlarımızı konuştuk, kanatları katladık sonra toparlanıp otele döndük. Sağlıklı güzel uçuşlarla bugünü de tamamladık ama kurt gibi acıkmıştık. Yemeğimizi deli iştahla yedikten sonra iki gün için gelen arkadaşlarımızı gönderdik. Son uçuşların değerlendirmeyi yemek masasında yapıp otele döndük. Gopro videolarını izleyip dinlenmeye çekildik.